2010-06-01

#0053: Mo(to)r

Helgen gick i moderns - och motorns - tecken. I söndags var det ju mors dag, men det började redan i lördags. VW åker runt i landet med sin "Volkswagen Performance Tour" och visar upp lite kul bilar. Eftersom J jobbar där så svängde vi förbi och tittade, och när regnet upphörde och solen kikade fram sa han "ska du inte ta en provtur med Sciroccon?" Ja, varför inte. Mitt i allt glömde jag förstås att ta en bild på själva bilen, men det hade ju J redan fixat som tur var. Tack. För det var nämligen inte vilken folka som helst detta... även jag tappar fokus på fotograferingen när man erbjuds 265 hästar, dubbelkopplad automatlåda, 19-tumshjul och bromsar som matchar. Sportvarianten av Scirocco R helt enkelt.



Om det var kul? Skämtar du?! Har påven en fjantig mössa? Det var som ett bilspel på datorn, bara att gasa och styra. BOFF låter det från avgasröret när växlarna glider i varandra och på ett par ögonblick är man uppe i hundrafemt.. jag menar... hastigheter man inte ska prata om... på en liten smal krokig landsväg. Och två sekunder senare står man stilla. Jösses. Tur att man inte har de 350-400.000 kronor som krävs. Löjligt kul leksak :-)

Söndagen inleddes sedan med morsdag-tårta hos E's föräldrar.



Sen bar det av på flyguppvisning med P och U. En massa motorer där också. Dock inget man fick provköra själv. Men det var kul att se... allt från Röde Baronens gamla trippelvinge från första världskriget till dagens JAS. Propellrar och jetmotorer i en salig blandning.





Och så avslutades dagen hos mina föräldrar. Mammorna fick var sin kängurufot. Inte för att jag är någon botanisk expert, men den såg lite ovanlig ut tyckte jag.


Kamerans räkneverk: DSC_7940

Just nu i öronen: Alice In Chains - Check my brain

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar