2011-07-13

#0087: Golfkarriären återupptagen

Idag spelade jag golf igen för första gången på.... jag vet inte hur många år. Mitt handikapp har stått på 13,9 hela tiden men frågan är ju om jag klarar att spela på det?


5 hinkar på rangen igår visade att det här med golf är ju som att cykla. Det sitter i ryggmärgen. I princip vartenda slag gick rakt och bra. Men sen är det ju en annan sak ute på banan förstås, det minns jag. Men dagens runda gick faktiskt över förväntan. 9 slag över mitt handikapp, så jag spelade som om jag hade 23 alltså. Känns helt OK efter 10 års uppehåll.


Jag lyckades t.o.m. fixa par efter att ha legat pluggad i bunker från utslaget på denna par 3:


Då återstår bara att se hur det går med nästa runda, och nästa. Om det nu blir några fler. En är iallafall inplanerad: Falsterbo.


Och som avslutning måste jag ju bara visa att vissa fotografer har mer resurser (och tid och tålamod) än andra: Så här tar man ett porträtt


I högtalarna: Foo Fighters - Bridge burning


Kamerans räkneverk: DSC_5533

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar