2012-08-24

#0096: Köttchips

Häromdagen var jag i affären för att handla. Bland lock-varorna på väg mot kassan stod ett berg med Pringles-chips för 10 kr/rör. Lagom billigt och onyttigt så jag slog till. När jag sen kom hem och läste dagens reklam så ser jag annonsen för just dessa chips. Av nån anledning läser jag det finstilta:
Från Ica Maxi's reklamblad

"Av nötkött". Vad är det jag har köpt egentligen?! Nåja, de smakade gott iallafall, men galna kosjukan kanske slår till när som helst. :-)

Kamerans räkneverk: oförändrat sen senast
I högtalarna: tystnad

2 kommentarer:

  1. Läste du verkligen innehållsförteckningen på själva pringles-röret?
    Jag tror det bara är nåt tryckfel i reklambladet...men det är ju jag. :)

    SvaraRadera
  2. Klart det är ett tryckfel, har du nånsin hört talas om potatischips som är gjorda av nötkött...? :-)

    SvaraRadera