2010-01-15

#0041: Nu är glada julen slut, slut, slut...

julegranen kastas ut, ut, ut...
men till nästa år igen...
kommer han vår gamle vän...
för det har han lovat!

Och då kommer väl förmodligen allt pynt fram igen också. Och en del pust och stånk från hon som tar fram pyntet. Och från mig också: "Behöver vi verkligen allt det där?". Och svaret brukar bli "Jamen det är ju så fint till julen", och jag får väl trots allt hålla med. Men det är bäst att hon sköter det där själv, så jag inte behöver/måste/får lägga mig i.

Sen ska det ju bort igen ungefär vid den här tidpunkten. Återigen då med lite stånk och stön: "Varför har vi så mycket saker framme?". Återigen överlåter jag det hela med varm hand till henne. Ärligt talat så vet jag nog inte ens var vi gör av allting under resten av året. Jo förresten, det vet jag. Det är de där fyra kartongerna uppe på vinden som är märkta "Advent" och "Jul". För övrigt det enda däruppifrån som egentligen används... f-n vad mycket saker man sparar i onödan!?

Jag nöjer mig med att dokumentera en liten del av jul-blinget:


Kamerans räkneverk: DSC_5272

Just nu i öronen: nånting med Ola & the Janglers

2 kommentarer:

  1. Kan räkna upp minst 3 saker till som finns på vinden som faktiskt används då och då: R:s skidor, solstolarna och ????. Kom inte på nr 3, får väl gå upp och titta vad nr 3 kan vara.

    SvaraRadera
  2. Nu låter du lite som T som frågade mig häromdagen i vilken port vårt förråd ligger där vi förvarar julsakerna..

    SvaraRadera