2010-01-20

#0043: Frostvita träd

Jag fortsätter väl med mina naturbilder. Det är ju inte så ofta det är sån vinternatur som vi haft i år trots allt. Massor med snö, vindstilla och många kallgrader. Så vitt jag kan minnas så har det inte varit så här vitt så länge jag kan minnas... eehhh... ja... Å andra sidan är mitt minne inte mycket att skryta med.

Den senaste tiden har det dessutom varit kallt och dimmigt samtidigt, vilket gjort att allting fått en frostvit hinna över sig. Mycket vackert. Under en eftermiddagstimme hinner dessutom ljuset förändra sig en hel del:











Jag var ute i sista minuten... dagen efter att jag tog bilderna så var det nollgradigt och lätt snöfall. Direkt så blir allting trist igen: grå-svarta träd och smutsiga vägar. Vitt och -20 är faktiskt bättre.
Kamerans räkneverk: DSC_5339

Just nu i öronen: Cult - Rise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar